Bideo-jokoak etorkizun bat prestatzen du non kontsolek ez duten axola

Bideojokoak hamarkadak daramatza gurutzaldi-abiaduran aurrera egiten. Ez bakarrik merkatura iristen diren proposamenak gero eta anbiziotsuagoak eta murgiltzaileagoak direlako eta fakturazioa urteko 180.000 milioi dolarreraino igotzen delako. Ezta ere, egunez egun sofan esertzen diren pertsonen kopurua 3.000 milioitik gorakoa delako, esku eta begiak pantailan ondo finkatuta dituztela. Industriako erraldoiak, etorkizuna bistatik galdu gabe, lubakiak prestatzen ari dira, etorkizunean kontsoletan izango ez den gerrarako. Edo, behintzat, ez modu esklusiboan. Nahi dutena da jokalariak, nahiago badu, bere bideojokoak gozatu ahal izatea ‘streaming plataformen erabilpenari esker’ bere smartphone eta tableten pantailak birrinduz.


Orain arte Netflixen kontzeptua bideojokoetara eramateko apusturik indartsuena Microsoft da, Xboxen matrizea. 2017an, AEBetako teknologiak bere joko-plataforma propioa atera zuen harpidetza bidez, Game Pass izenekoa. Gaur egun, 25 milioi jokalari baino gehiago ditu, eta ehun bideo-joko handinahi baino gehiago biltzen ditu. Horien artean, konpainiaren azterlanengatik egindako azken kaleratzeak, hala nola, Halo Infinite ‘edo «Forza Horizon 5» oso onak (eta bikainak). Hori guztia hilean 10 euro pasatxoren truke. Irteera-egunean ez duzu dendara jaitsi beharrik. Ezta txandako online marketplacean poltsikoa urratzea ere. Jokatu nahi baduzu, eta ondo egin, tarifa lauarekin egin dezakezu. «Microsoft, beste konpainia asko bezala, aspaldidanik ari da plataforma batean lanean bere eduki onenak erabiltzaileen eskura jartzeko. Benetan garrantzitsua da horiek guztiak kalitatezko edukian inbertsioak egiten ari direla», azaldu du ABC José María Morenok, Espainiako Bideojokoen Elkarteko (AEVI) zuzendariak. Eta inbertsio horiek dozenaka mila milioi eurokoak dira.

Duela astebete eskas, Microsoftek bideo-jokoaren industria hankaz gora jarri zuen Activision Blizzard (Call of Duty sagaren atzean dagoen enpresa) erosteko akordioa lortu zuela iragarri zuenean, 60.360 milioi euroren truke. Teknologiak ez zuen inoiz hainbeste diru gastatu beste sinadura bat erosten. Bideozukuaren historian ere ez da horrelako transakziorik gogoratzen. Game Pass eta bere indartzea da gaur egun saltzen dituen kontsolen kopurua partekatzen ez duen Microsoft baten mugimenduaren arrazoia. Ez zaio interesatzen, jendeak bere tituluetan jolastea baino ez zaio axola, Phil Spencer bere bideo-jokoen dibisioko buruak behin baino gehiagotan aitortu duen bezala. «Activision Blizzard joko guztiak eskainiko ditugu Xbox Game Pass eta PC Game Pass barruan, Activision Blizzard katalogo sinestezinaren titulu berriak zein jokoak», adierazi zuen gobernuak iragarkiaren harira. Enpresak, gainera, argi utzi nahi izan du ez dituela Activision titulu guztiak bere sistemetan bakarrik erabiliko. Orain dela gutxi pentsaezina zen zerbait. Eta Microsoft ez da erosten ari den ikasketekin politika hori hartzen ari den enpresa bakarra.

PlayStation igo nahi da
Microsoften mugimenduak eta «streaming» aren aldeko apustua ez dira oharkabean pasatzen gainerako industriarentzat, izan ere, «Streaming» aren trena igo gabe igaroko den beldur dira. Sony, PlayStation-i esker belaunaldiz belaunaldi kontsolen erregina, ez da salbuespena. Orain arte Game Pass plataformarekin (PlayStation Now) arrakasta handirik lortu ez duen enpresa aldaketak egiten ari da. Bloomberg-en informazioaren arabera, 2022a amaitu baino lehen ordezkatuko duen gune berri bat aurkeztuko du, eta bere makina guztietarako asmatutako proposamenak jasoko ditu: 1994an kaleratutako lehenengo PlayStation-etik.